my followers

Sunday, 27 April 2014

aku buta... tak, kau buta.. Lol

kau tgok mereka...
kau melalak..
kau meratap...
motif???

kau lihat sini... pandang sini...
bukak mata sluasnya...
n then pandang sekeliling...
apa kau nampak??
xnampak apa?
taw sbbnya??
kau tgok dgn mata buta..
bukan mata hati....

lol...
kukesian kau sebanyaknya...
sbbnya??
kau lebih melihat kbahagiaan mereka...
dari melihat kbhagiaan sebesar banjaran titiwangsa yg kau miliki...
mana dia??
di sini....
sini mana??
di dalam diri kau...
sebab??
hanya kau yg ada kbhagiaan tu
caranya?
buka mata buka hati tingkat iman...

krik krik krik ~~~

merapumerabantintatintedanisaneesadalammembuattesis
naikgiladahoooi
27042014 2145pm


Friday, 1 March 2013

~cAntEk di haTi~

tatkala jiwa menjadi kosong,
rawatlah ia dengan zikir di hati.
tatkala jiwa menjadi kosong,
penuhi Al- Quran di lubuk sanubari.
tatkala jiwa menjadi kosong,
berlarilah kepada Ilahi.
tatkala jiwa menjadi kosong,
ingatlah diri kepada mati.

kerana jiwa yang kosong itu, 
permulaan bagi hati yg mati.
kerana jiwa yang kosong itu
puncanya hati berbelah bahagi
kerana jiwa yg kosong itu, 
sumber lalainya hati.

rawatlah hati, gilaplah iman.....
insyaAllah, hati bakal subur kembali..



anisaneesa91
020313 0253am

people can change and will always change

assalamualaikum w.b.t

dis things keep dancing in my mind right now : PEOPLE CAN CHANGE


kenapa?? an easy question isn't it??  sebabnya mereka adalah manusia

setiap manusia akan berubah dan harus berubah
daripada jahat kepada baik
daripada baik kepada yg lebih baik
n daripada yg lbh baik kepada yg sgt baik

alhamdulillah utk perubahan sebegini


tapi bagaimana pula utk perubahan yg sebaliknya?


tepuk dada tanya iman :)




people change,
so that u can learn to let it go,
things go wrong so dat u can appreciate then when they're right
u believe lies, 
so u eventually learn 2 trust no one but urself,
and sometimes.....
good things fall apart 
so... better things can fall together...


p/s life doesn't change but people do... so, LEARN TO ACCEPT dat not everybody is who u though u knew... :)



merapumeraban anisaneesa91
0145 am 02032013
263A upsi






Monday, 8 October 2012

~indah kasih Allah~


TIADA TUHAN YANG DISEMBAH DENGAN SEBENAR- BENARNYA
MELAINKAN ALLAH,
RAJA YANG BENAR..
YANG JELAS..
DAN MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH..
SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA BESAR JANJINYA...
LAGI MAHA AMANAH




hidup ini adalah pilihan..

apa- apa sahaja yang membuatmu sedih, tinggalkan..

apa- apa yang membuatmu tersenyum pertahankan..

apabila menghadapi kesusahan dan kesulitan, maka hanya satu tempat yang harus dituju..
iaitu kembalilah kepada Allah S.W.T...
melalui sabar dan solat..
Jadikanlah sabar dan solat itu sebagai penolongmu..
ingatlah bahawa setiap dugaan yang datang pasti ada hikmahnya..
bersabar dan sentiasalah berdoa kepadaNya memohon segalanya dipermudahkan



✿ ~ Di kala sepi, Allah ada di hati..
✿ ~ Di kala sunyi, Allah ada menemani..
✿ ~ Di kala buntu, Allah ada membantu..
✿ ~ Di kala pilu, Allah ada bersamamu..



tintatintedcopypastegooglesearchby:
anisaneesa91
1139pm





Tuesday, 29 May 2012

HJB 2012 ^^

morning !!
minggu ni xda kelas.. heaven sgtlah.. hahha ditambah dgn minggu lepas pon xpyah g kelas... mmg bgus...hihihi

n tidoq yg xcukup utk 6hari sbelum ni akhirnya ter'cover' jugak... 
apa taknya 3 jam ja kot dpat tdoq kan.. huhu
balik ni stat lepas mgrib smpai ke pagi esoknya baru aku bgun.. :)


actually nothing 2 write today but want 2 say some xperience 'bout hari belia..
dat is Himpunan Jutaan Belia 2012 yg mmg osem lah...
aku kat sna jd volunteer.. sbnrnya bukan rajin sgt tp bila pkkan esaimen dah habis n aku xbalik kampung utk stdy week ni, lbey baik aku join menda alah ni drpd aku tperuk kat dalam bilik n tdoq smpai xingt dunia kan.. dapat gak baju free.. hihihi


himpunan 2 stat 22 hb smpailah 27 Mei.. spnjg kat sna aku kna btugas department pameran hartanah.. mmg lawak gilalah bila keja bahagian 2 bila kak ann pon hampir2 nak dapat sugar daddy.. bhagian org kayalah katakan... hahaha.. org 2 keja dok usha dia ja tiap2 aqi.. ajak g karok bagai.. mmg xleh blah.. haha.. xpadan dgn tua.. opsss telebih suda mengata org...hahha


next yg paling aku best bila dapat mkan free.. yelah kupon depa bg smua.. janjinya nak bg rm15 sorang last2 rezeki melimpah ruah dapat berpuluh2.. ada ari 2 dapat smpai rm70 kupon.. makan smpai muntahlah kan... neway kredit 2 abg wan (bapak buah kami).. hahha


separuh drpd kupon yg xmampu aku nak habiskan .. erkk


n lg 1 finaly aku dah jumpa bf baru kat sini.. wohotttt.. bf la sgt kan... poyo ja nisah.. xdop lah... bf dalam alam fantasi.. hahha... ni dia bf aku :p



ensem x? ensem x?? hahha

n mcm2 lagilah pnglmn aku dpat slama 6 ari kat sni..xbharga mna pon kottt.. hahha.. juz bolelah nak buat sbhgian kngn drpd zman rmaja aku yg hampir berahir.. ahakzzz (mnympah aku gelak mcm ni)

1st day 

 2nd day

 aku mghabiskan smua kupon free utk menda alah ni... ok mmg patut gemuk

hari yg seterusnya....

need 2 siap2 n gerak ke bukit subang now.. my mummy sedang menunggu... okbai



p/s d the true frenship owez make me smile even in a difficult situation..  


 



Saturday, 28 April 2012

jalan jalan cari jalan

good evening my dear blog....
today's saturday.. weekend for sure... sgt awesome lah boleh lepak2 di atas katil smpai ke petang.. xdapat digambarkan betapa bahagianya hatiku di saat ini.. okeh skema lagi..niat sbenarnya hari ni nak g pwtc.. pesta bku kan... tringin bangat sihh nak jumpa novelis ksayangan aku ANIS AYUNI tu.. tapi hari yg sma ada bersih plak kan kat dataran... xberani eden nk p... pospone dlu ke minggu depan.. insyaAllah kalau mak ndak cuti, boleh la aku p... neway xda apa pon yg menarik dlam pala otak aku hari ni but nak menaikkan entry yg tertangguh sejak minggu lepas agy...
okeh, minggu lepas aku n kak long tlah membuat satu rondaan secara besar2an di kuala lumpur.. tujuannya utk bisnes kami yg baru ja bjalan ni lah... nk majukan sket bisnes kami stakat yg mampu kan.... but rondaan utk bisnes akhirnya btukar sbgai jalan2 cari jalan.. sbbnya jalan kl 2 kami xpro agy beb... pusing sini jumpa jalan lain, pusing sna plak jumpa jalan lain.. but kami boleh balik dgn slmatnya... ahakk... tapi sebelum balik 2 kami singgah n lepak2 lah di kaki lima bagai...penat beb tapi best... hew3... 





hahha... jagung bakaq di chow kit road.. bole than la sedapnya bila perut da lapaq kan



menu kami utk isi perut ptg 2 nasik goreng pkbnda ntah.. sedaplah !!





central market.. mmg cantik sgt2 waktu mlam dengan lampu bagai. 

Thursday, 26 April 2012

belajarlah

semakin hari semakin bnyak aku tgok kawan2 aku yg ptus cinta.... puncanya??? dari rujukan beberapa sumber saya mendapati terdapat pelbagai faktor yang menjadi penyebab kepada gejala putus cinta dalam kalangan kawan2 saya sekarang ini.. malam ni masih dalam mood penulisan skema, ya... okeh continue... antara punca2 yg menyebabkan mereka putus cinta ialah :
a) kecurangan
b) kurang komitmen
c) sja dah cemuih (jemu laaa.. 2 pon xpham ka)
d) angkara fitnah dari pihak lain
e) berfikiran single itu simple.. huahauhua... oke ni aku xpasti


 seterusnya kita pergi kepada kesan2 daripada gejala putus cinta ni... antara kesan2nya ialah :

a) kurang selera makan (ada yg makin btmbah selera mkan)
b) teqiak(menangis) dari pagi ke malam n malam smpai ke pagi
c) rasa xbersemangat nak buat apa2 pon (kemurungan)
d) keputusan exam merosot
d) asa nak p cekik ja boypren yg da jadi ex 2.... okeh yg ni aku reka sndiri...    

n banyak lagi lah kesan2 dia 2....

okeh dalam penulisan ilmiah, sja2 tulis or any writing, if it had factor n d effect, it must have d solution way's right.. but 4 dis entry, i can't write 'bout d solution coz it's toooooo many solution dat we can take in oder to solve dis prob... n aku akui jugaklah aku pon xtaw apa solution utk kes ptus cinta ni. yg aku slalu tgok/ dengar org bg nasihat ialah bersabar, ada hikmah d sebalik smua ini, pas2 patah tumbuh hilang bganti and so on lah... okeh smua 2 mmg boleh dterima tapi........................................ bagi aku lah kan eh x... saya.. bagi saya lah kan, bak kata orang, smua ini terpulang kepada diri kita sendiri. kalau kita ajar diri kita utk terima hubungan kita dgn dia dah berakhir dan terima smua ni sebagai qada' dan qadar dariNya, insyaAllah semuanya akan beres... 

dan mesti ingat smua ni memerlukan masa ya.. memang mustahil kita boleh melupakan seseorang itu dalam masa sehari, dua hari cam2 melainkan orang tu xserius bercinta. mmg boleh lupa dlm msa yg singkat pon kan. ni aku cqita psai org yg sparuh nyawa mnangis bila ptus cinta keh. ops bukan aku.. 'saya'. insyaAllah berkat kesabaran kita n doa yg x putus2 kepada Allah, kita akan dapat rasakan satu kekuatan luar biasa yg Allah bagi ke kita. kita yg rsakan diri kita lemah n xmampu hadapi smua ni dengan mudah ja dapat lalui msa2 susah 2 dengan tenang dan istiqamah. apa yg penting, mengadulah padaNya. dia yg menjadi penjaga dan pemilik hati kita.. oleh itu, serahkan semuanya kepada Dia, ok :)

n 4 d lastly......

belajarlah utk kehilangan dia andai dia bukan jodoh kita..
belajarlah utk tabah andai dia pergi dari hidup kita..
belajarlah untuk menerima hakikat yang dia bukan milik kita
dan belajarlah untuk berhenti mencintai dia andai dia bukan untuk kita...

okeh chow cin cau.. ;)

merapu meraban anis aneesa
270412    0207am...