my followers

Friday, 30 December 2011

selamat tinggal 2011

assalamualaikum...


ari ni ari terakhir di 2011..
bersyukur sekiranya masih diberi kesempatan utk masuk ke tahun baru... 2012...
apa pon terasa sedih meninggalkan 2011...
banyak kenangan yg ada sepanjang 2011..
tahun yg best bagi aku...
dan ada juga bahagian yg xbest..
neway semua 2 membahagiakan aku...


sedihnya 2011 dah nak p..
maknanya umur aku pon makin bertambahlah.. *_*
xmau tua agy...huhuhu
tapi apa pon berhrap 2012 dapat membawa seribu kebahagiaan..
akan ada pelbagai kisah yg akan berlaku...
cerita yg xpnah terlintas dalam fikiran...
xsabar utk mngetahuinya tapi ada juga rasa takut...
apapon cekalkan hati, kuatkan fikiran...


SEAMAT TINGGAL 2011 >.<
SELAMAT DATANG 2012 ^_^


anis aneesa 91
31 DEC 11 (1.35PM)

Sunday, 11 December 2011

bukan mudah tapi xmustahil :)

assalamualaikum...
moning blog :)
already 4.30 a.m..
n still xleh tdoq..gggrrrr..
wat happen??
huhu


actually habit aku yg lma dah kembali...
habit tdoq lepas mgrib..
n then bgun tgah pagi2 buta..
tme org nyenyak tdoq..
knapakah sebegitu??
heee...
berSEBAB :)
tapi 4get 'bout this...
entry kali ni...
still xtaw jugak apa motif..
juz aku tulis apa yg aku rasa :)


kehidupan aku...
bangun pagi nmpak mka kawan dlu...
kuaq bilik.. nmpak muka kawan jugak..
g kampus...jumpa kawan lagi...
masuk dewan kuliah..nmpak kwan lagi...
n then cam2 lah seterusnya...
sbb kita hidup d sni hidup dgan kawan...
kalo d rumah boleh la ada mak ayah kan...
so, as conclusion sbahagian besar hidup kita ni dihabiskan bersama dgn kawan2...


tapi musykil...
aku musykil...dan musykil lagi...
dengan someone or some people...
or anybody....
bila mana depa boleh ja khianati kawan depa kan..
in short words kawan mkan kawan lah...
aku sgat kesian tgok org yg dapat makhluk ni sbgai kawan...
why??
sbbnya bg aku org mcam ni spatutnya xlayak dipanggil kawan...
xlayak dianggap sebagai kawan...
xlayak langsung
sgt xlayak!!!...emo plak aku ni ek..heee


okeh,,,bcakap sal kawan ni..
tngat pesan ayah..
simple ja...
xpanjang bjela mcam mak..hehehe
biasalah 2...mak saya sgt bnyak bckap...
xmcam ayah...
okeh pesanan dia ----> dushhhh!!!!


hidup xbermakna tanpa kawan...
tapi hidup lagi xbermakna
kalo kita xboleh jd kawan yg baik utk kawan kita...


okeh...simple...
smpai aku pon xleh nak fham apa yg dia kata..
biasala jenis lmbat pick up skit...
n jenis xmkan nasihat..
tapi lma2 aku dah boleh pk apa yg ayah ckap 2...


bukan mudah nak cari kawan yg baik...
dan bukan mudah juga nak jadi kawan yg baik...
so, kalau nak kawan yg baik...
jadikanlah diri kita seorang kwan yg baik dlu...
n kalau xboleh jadi kwan yg sgt baik...
jgan la jadi kawan yg sgt jahat...
okeh....


pesanan utk diri aku...
n utk sesapa yg ikhlas menerima pesanan ini...
sekian terima kasih :)


jika kejahatan dibalas kejahatan..
itu adalah dendam..
jika kebaikan dibalas kebaikan..
itu adalah perkara biasa..
jika kebaikan dibalas kejahatan..
itu adalah zalim..
jika kejahatan dibalas kebaikan..
itu adalah mulia dan terpuji :)


Thursday, 8 December 2011

rasa itu..

kuharap kau cuba memahami
luahan hati ini
yang ingin dicintai..

kuharap..kau dapat menghayati..
sentuhan jiwa ini..
yang ingin disayangi..

tiada balasan..
yang ada hanyalah alasan..
tiada jawapan..
yang ada hanyalah persoalan...

di manakah kejujuran..
dimanakah ketulusan..
dimanakah keikhlasan..
dimanakah kejujuran..

kerana Tuhan hanya mahukan...
kejujuran..keikhlasan..
cinta..

kuharap kau dapat menghayati..
sentuhan jiwa ini...
yang ingin disayangi...

pada satu jiwa aku ingin bercerita...
tentang segala rasa dihatiku..
derita yang tercipta oleh waktu..
yang tiada kusedari...
akhir dari kisah cintaku bersamanya..
ku cuba teduh dalam satu hiba..
semoga kau tetap terbaik dan terindah..
yang akan kutemui dalam perjalanan hidupku... 


p/s aku suka lagu ni :)


Saturday, 3 December 2011

~kekuatan yang x disangkakan~

assalamualaikum...


dear blog...
sgt gembira ini minggu...
semuanya kembali seperti biasa...
tiada apa yg perlu diserabutkan lagi....esaimen sudah hampir siap...
hati juga sudah 'siap'...
siap apakah??..
hehehe...


semuanya xseperti ku sangka...
rupa2nya ianya mudah..
bukan sesukar yg aku byangkan..
bukan sukar utk mendapat ketenangan..
bukan sukar utk bersabar..
bukan sukar juga utk kembali tersenyum....
smile.. :)


dan kehidupan sekarang...
seolah2 aku telah kluar dr satu kehidupan yg xpasti...
aku seolah2 tlh menjadi diriku semula..
diriku yg sebenar...
rindunya masa ni!!
dan sekarang..
ia muncul lagi.. ^_^


kenangan itu masih xdapat dilupakan...
tetapi apabila terkenangkan kmbali..
aku bisa tersenyum...
aku cuba utk menangis..
cuba utk merungkai kesedihan yg ada..
puas ku cuba...
tapi....
seolah2 smua itu x memberi apa2 makna bg aku..
seolah2 x terkesan d hatiku...


adakah aku sudah x berperasaan lagi??
(sangat mustahil laa..huhu)
tapi mungkin..
ini adalah kekuatan yg diberikanNya kepadaku..
kekuatan utk terus maju ke hadapan..
dan tidak menoleh ke belakang lagi...
bersyukur kepadaMu Ya Allah
atas ketenangan ini...
atas segala- galanya.. :)


dan kepada semua sahabat...
yg betul2 menghargai erti persahabatan..
aku bersyukur dgn anugerah ini..
sahabat yg bukan sahaja ada d masa senang..
malah d waktu aku susah..
kekuatan yg diberikan..
membuatkan aku mudah sja utk bangkit
dari kekecewaan ini...
terima kasih yg xterhingga..
hanya Allah sja yg blh membalas segalanya...
luv u all :)








epi besday my bestie :)

assalamualaikum...

4 ari sudah berlalu..
tapi chik ttp nak wish epi belated besday...
2 my bestfren, izzati sobri.. :)
doa chik smoga sentiasa berbahagia 
bersama keluarga yg menyayangi long...

21 tahun..
long da tua...ngeh3 :p
sudah hampir d penghujung remaja...
sudah hampir menginjak ke alam dewasa...
tapi chik taw...
x ada yang berubah sgt kan long..
long tetap mcam dlu..
masih jadi kaka kpd chik yg xbpe matured ni..huhu
persahabatan yg masih seperti dlu..
orgnya tetap sama...
cuma situasi sahaja yang berubah...

masing2 mmbawa haluan sendiri...
long d utara..chik d pekan koboi..
kita terpisah jauh..
smata2 mengejar cita2 yg diimpikan...
namun prsahabatan yg terjalin..
tetap x akan dilupakan...

persahabatan yg bermula di sekolah menengah..
sejak tgkatan 1..
shinggalah skarang..
mcm2 perkara berlaku..
mcam2 dugaan menimpa..
pelbagai kenangan kita ukir bersama..
mungkin kenangan tersebut..
akan luput ditelan masa..
tetapi memorinya akan dikenang sentiasa... :)

dan skrang..
apa yg diharapkan..
long akan berjaya mencapai cita2..
akan menjdi anak yg solehah..
berbakti kpd kedua ibu bapa..
n lastly..
harap long xkan lupa chik smpai bila2...
lebiu so much long... :)

this song!! 4 u..bygkan chik melalak utk long mcm tme kita dok ostel dlu keh..hua3
...fren 4 ever :)
tata !!











Monday, 28 November 2011

ttup buku lama...buka buku baru

assalamualaikum..

salam MAAL HIJRAH :)
permulaan tahun baru...
berharap akan ada sinar dalam kehidupan..
berharap agar kebahagiaan datang menjelma..
juga berharap tidak akan lemah dalam menghadapi ujian yg ditimpakanNya...

permulaan tahun baru...
disambut dengan ketenangan di dalam hati...
apa yg terjadi sebelum ini...
meskipun sukar untuk dilupakan..
tetapi akan aku jadikan apa yg berlaku sebelumnya..
sebagai panduan dan pengalaman yg mematangkan diriku..

permulaan tahun baru...
masih xdapat menghalang diri utk terus melupakan yg telah berlaku..
masih xdapat menghalang diri dari terus menangis..
aku menangi bukan kerana mengeluh..
cuma utk mencari sedikit kekuatan..
utk aku terus tabah menghadapi apa sahaja
yang bakal berlaku dalam tahun baru ini..

"buku lama jangan dibuang..simpanlah sebaiknya dan ada kala kita perlu membukanya semula..utk melihat apa yg perlu diperbaiki..apa yang perlu diambil sebagai pengajaran dan adakala buku lama itulah yang dapat memberi kita kekuatan utk mengukir kehidupan yang lebih baik dalam buku yang baru"
(nasihat dr sorang mmber..thanks :)

tahun baru ni..
aku memohon kepadaNya..
supaya jadikan aku seorang insan yang lebih tabah..
lindungilah diriku drpd segala dosa dan maksiat..
sucikanlah hatiku daripada perkara2 yg mungkar..
lindungilah mataku drpd pandangan yg buruk..
peliharalah lidahku drpd mmperkatakan perkara yg sia- sia..

"bersyukurlah dgn apa yg terjadi..Allah telah membuka jalan kepada kamu utk terus mendekatkan diri kepadaNya... 
dia menghalang diri kamu daripada terus hanyut dengan cinta manusia..
dia menjauhkan kamu drpd org itu supaya kamu berhenti mencintainya..
supaya kamu dapat memberi cintamu hanya kepada Allah..
Tuhan yang satu..
kerana cinta kepada Allah itu merupakan cinta yang membahagiakan..
cinta yang Abadi..
tiada cinta yang kekal melainkan cintaNya" ..(pesanan drpd ibu tercinta)
.
.
.
.
moga aku akan terus berada di landasan ini..
landasan untukku memulakan langkah yang baru
mencari cinta dan keredhaan Allah..
bukan lagi cinta kepada manusia..
kerana cinta kpd manusia amat menyakitkan..
kesilapan yg aku lakukan sebelum ini dengan mencintai manusia..
dan leka drpd mencintai Allah..
x akan aku ulangi lagi..

aku tidak takut utk jatuh cinta lagi..
kerana fitrah manusia ingin mencintai dan dicintai
tapi aku takutkan sekiranya cintaku kpdnya melekakan..
sehingga aku terlupa utk mencintai Allah dgn yg spatutnya..
dan aku hanya berserah kepadaNya..
perjalanan hidupku masih panjang..
so...
"watever will be..will be..
the future not ours to see".. :)



selamat menempuh tahun baru..
berusahalah utk menjadikan tahun ini tahun yg lebih baik drpd sblumnya..
dan tahun yg membawa seribu kebahagiaan kpd kita smua :)


Friday, 25 November 2011

y.a.k.i.n

'jika kamu sayang seseorang...lepaskannya pergi utk kebahagiannya..jika dia dtg kembali.. dia adalah milik kamu smpai mati'

terbaca status sorang mmber dlam fb :)

assalamualaikum...

dear blog...statement atas tu...
mmbuatkan aku sedar dari kelalaianku...
kehidupanku sekarang seolah- olah tidak redha dgn ketentuan Allah..
seolah- olah aku tidak yakin dengan ketentuanNya..

dugaan ini...
kadang membuatkan aku lelah...
sentiasa menangis...
menjadi seorang yg lemah..
mana perginya kekuatan itu...

keputusan yg aku lakukan...
seharusnya aku redha..
merelakan dia pergi utk kebaikan dirinya...
utk kebahagiaan dirinya..
meskipun aku yg terluka..
namun semua keputusan telah kubuat...
aku perlu tabah menghadapinya...
perlu kuat utk menghadapi segalanya...

sememangnya perit...
tapi aku akan usaha jua utk bangun..
aku xpasti smpai bila aku mmpu utk melupakan semua ini..
namun demi sebuah kehidupan..
aku akan terus berusaha..



Wednesday, 23 November 2011

hati menangis siapa yang tahu

assalamualaikum..


la tahzan...jgan bersedih...kata2 semangat ..masih mampu menunjukkan wajah yg ceria, wajah gembira n berlakon seolah tiada apa2 yg terjadi tapi...


'hati menangis siapa yg tahu'

perkenalan yg xdrncang...persahabatn yg xpnah disedari dan perhubungan yg xpnah diduga...aku trima..bhagia..sgt membahagiakan....bersyukur mempertemukanku dgannya... mmberi 1 kehidupan baru...1 semangat baru untuk aku melupakan yg lama...melupakan si dia yg ku pnah anggap x akan ada pengganti....

dia mampu menggantikan semua itu....
dia mengajar aku erti ketabahan..
dia mengajar aku erti bersabar...
mengajar aku erti bersyukur..
dan juga mengajar aku untuk menghargai apa yg ada d hadapanku skarang...

namun...
sememangnya aku tahu...
akan ada dugaan yg menimpa..
akan ada halangan d tgah jalan..
bahagia tidak kekal selamanya...
aku tahu semua itu...
tapi aku tidak pernah menyiapkan diri utk menghadapi smua itu...
aku leka dgn nikmat kebahagiaan yg smntara...

tapi...
aku juga tahu Allah S.W.T sentiasa ada...
sentiasa bersama kita...
sentiasa mendengar luahan dan rintihan kita...
asalkan d masa senang kita x pnah melupakanNya..
dan aku bersyukur ketika ini..
hatiku menangis tapi Allah mmbantu aku mengubatinya dgn ayat2 Al- Quran..
hati merintih tapi disedarkan diriku utk terus bersolat..
mendekatkan diri kpadaNya...
dan air mataku menitis seusai memohon doa kepadaNya..

aku xdapat mengatakan diriku tabah...
perit yg dihadapi bila mana rahsia ini disimpan kukuh di dalam hati..
ingin diluahkan bersama kawan2..
tapi xtermampu...
hanya mampu meluahkan kepadaNya..
membuatkan aku berasa sedikit menghargai ketabahan yg ada pd diri yg tampak lemah ini...

dia ada tapi bukan di sisiku...
syg itu wujud tapi aku xdapat meluahkannya..
biarlah aku dianggap buruk..dianggap teruk melakukan sebegitu..
asalkan niat baik aku Allah mengetahuinya...

dan sekarang...
teruskan dgn kehidupan..
teruskan mencari kebahagiaan..
teruskan mencari kejayaan..
kerana aku sentiasa berpegang pd kata2 ini..

'kalau ada jodoh, kita akan berjumpa lagi nnti' :)

p/s sgt bahagia tgok percintaan selepas perkahwinan....
      harap aku mampu membuat sedemikian :)


  

Sunday, 20 November 2011

20.11.2011~

dear blog..sangt cntik date hari ni tp apa yg jd hari ni ke atas dri aku xsecantik date ari ni...9 pm..everything is over...okeh.that's all..need tme 4 myself..bye

Friday, 18 November 2011

yang tersirat xsma dgn yg tersurat ;)

assalamualaikum..

dear blog..lmanya xketemu sma kamu...sedikit kerinduan terasa..sbb d sni aku mluahkan sgalanya..asal ada  msalah je aku cari ini belog...sentiasa setia bersamaku :)

kehidupan yg sgt berwarna warni..ada warna hijau, biru, putih, jingga dan ada jugak yg hitam...tapi yg hitam itu tidak sedikitpon mencacatkan warna2 lain..sbaliknya lebih menjadikan ianya cantik dan pelbagai. ..yg hitam itu akan jadi cantik jika kita pandai bermain dengannya..tapi sekiranya silap langkah, yg hitam itu akan menghilangkan warna2 yang lain...so, be careful.. :)

tapi dalam kehidupan, sebagai hamba yang lemah, kdang2 ada kekhilafan yang dilakukan sehingga warna yang hitam itu bisa mencacatkan warna2 yang lain...ada kelemahan yang terlihat dalam mencorakkan hidup dengan warna yang pelbagai itu.. kelemahan di mana sering kali merungut terhadap ujian yang ditimpakanNya.. sering kali bertanya 'mengapa aku yang diuji sedemikian ini?'..walhal tidakkah diketahui ujian inilah yang akan menguatkan diri dan menjdikan diri itu semakin matang...ujian inilah yang dapat menetapkan iman seseorang dan menentukan kekuatan iman yang ada dalam diri seseorang?

namun.. dalam ketabahan dan senyuman yang diukirkan, tidak siapa tahu apa yang tersirat melainkan Yang Maha Esa... dalam senyuman dan gelak tawa yang ditunjukkan, ada bahagian hati yang terluka..terlalu sakit dan tidak setabah yang disangkakan...gelak tawa dan senyuman itu akhirnya bertukar menjadi air mata yang xhenti2..namun, air mata itu bukan tnda lemah..tetapi menjadi ubat untuk aku terus kuat dalam menempuh hidup yang sgt pendek ini.. :)

xmampu utk sentiasa tersenyum sedangkan hati sedang menangis..
not strong enough.. :\
Ya Allah..plezz gve me strength 2 face all this..

Friday, 28 October 2011

sangat2 menyusahkan hidup

dear blog..slama ni aku jangka menulis blog ni dpat release kan tensen aku..upanya makin btmbah masalah aku...agaknya blog ni ptut dihapuskan dah kot...x abh2 tmbul msalah....aku dah letih dah nak tlong pk kan msalah org yg sbnqnya xdk kna mngena dgn aku..msalah aku pon dah btimbun ni xpsal2 msalah org terlibat dgn kita..alahaiii ltihnya mcam ni...

yg dtulis dlam blog ni smemangnya aku ngaku mmg berkaitan dgn mnusia sekeliling aku ni..tp siapa 2 aku xpnah dedahkan pon..so, tlongla jgan nak cepat perasan...no more bhasa lembut sbb aku da ltih..perasaan aku xdjga tp perasaan org plak yg perlu djga...sori 2 say lah..aku mmg dah geram..dah naik mnympah...

stahu aku ini blog kita create, dah jd hak milik kita...sukati bapak mentua laki jiran tok nek tok wan aku nak tulih apa pon kat sni...n apa yg aku tulis smada yg tesurat ataw tesirat, aku kna xplen kah?? tme aku buat blog xdak plak dlam syarat sgala bnda yg aku tulis dlam ni perlu di'explen'kan kpada sesiapa shja yg ingin mengetahui kisah 2...kalo ada wak mai tnjuk kat aku

bhasa kasar tp aku rasa xda la terlmpau ksar...aku dh xpeduli..lantak la apa org nak kata...mmg dah jd ktumbuhan dah dlam jiwa aku bila msalah2 org yg xptut aku taw, xptt aku pk dok bwak mai kat aku...penat!!!tlong la wei...kat sapa yg telibat law bca blog aku lg, tlong la pham..bukan ampa ja manusia yg wujud dlam idup aku..rmai g manusia2 yg pnah jd sbhagian dr kisah idup aku ni...jgan la dok perasan sgt..alahaiiii....

da pkul 4 pagi da pon...bala..bala...aku xleh nak lelap mta g..trok bebenor tkanan ampa ltakkan kat aku kan..aku yg xpnah amek taw hal ampa langsung tetiba tpaksa tanggung smua ni...msalah aku pon xterberes ni dtmbh plak msalah ampa... ckup2 lah eh..hrap skali ni ja ampa libatkan aku...aku xdak msa nak libatkan diri aku dlam msalah rumah tangga ampa bedua...pandai2 selesaikanlah yer...tq..toce2..

**mmg bangang dan bengang ini mlam..xpnah aku rasa mluat plus mnyampah kat org mcm yg aku rsa skang ni...

Saturday, 15 October 2011

hidup x selalu indah

hidup xselalunya indah...langit x selalu cerah...lumrah alam....sememangnya ada pahit dan ada yang manis...x terkecuali kehidupan manusia...ada tika kita gembira..ada ketika kita sedih....

namun, semua ini adalah untuk mematangkan diri kita.. menjadikan kita lebih tahu untuk berdikari..

haruslah semua sedar, tidak semua yang kita impikan akan tercapai... x smua yang kita inginkan akan kita peroleh.. namun sentiasalah beringat, Allah x memberikan apa yang kita inginkan kerana dia akan memberikan apa yang kita perlukan... 

semua yang diberikan adalah yang terbaik untuk diri kita...

sentiasalah ingat Allah... nescaya Allah akan sentiasa bersama kita..


Thursday, 13 October 2011

nak jadi macam dlulah :)

elllow my blog...da lma xjmpa yer...skang ni busy dgan esaimen + kesihatan yg xbrapa nak ok..huhu..neway smua 2 xdak hal lah...skali skala sakit kan pe salahnya...kehidupan skang ni da makin oke...x ada lg masalah2 manusia yg khianat 2...syukur alhamdulillah :)

entry kali ni tetiba je terlintas tme aku dok mandi td..nak jadi mcam dlu...emm maknanya skang ni aku da berubah la kot gamaknya..pker2 balik mmg aku dah berubah banyak sgat...mula2 aku xperasan tapi bila jumpa org2 yg knal aku lma2 dlu n dengar komen2 depa, aku pon ngaku lah mmg aku da bnyak berubah...

apa yg berubahnya ek??ntahla aku pon xtaw apa yg sbenarnya berubah..bg aku, aku tetap org yg sma mcam dlu...yg ckap bnyak kalo org ckap bnyak dgan aku n kdgkala bila mai mood aku mlas nak bcakap 2, org tegur 10kali pon lum tentu aku nak balas...(sombong kan)..tapi xpe..my family and fren know who am i :)

tapi yg paling aku perasan perubahan yg agak ketara la dlam idup aku ni bila mna aku dah jadi seorang yg sensitif...nape ek?? emm mybe pngalaman2 yg jadi dalam idup aku slama ni membuatkan aku jd camni kot...bila mna aku diuji dengan dugaan yg berat, ilang org yg aku syg n mcam2 lagilah... aku dah jd makin snstf..banding dgan aku msa skolah mnengah dlu mmg beza sgt..xpnah kisah dgan apa yg orang nak kata..janji ati aku puas...nasihat pon xmakan saman..

tapi skang ni pantang ada yg orang buat silap sket kat aku, cepat je aku trasa.. padahal benda 2 benda kecik ja..tapi aku terlalu pker sgt dia jd msalah besar bg aku...kdg2 2 mudah sgt aiq mata ni kluaq...adoiiii...susahnya mcam ni...that's why lah aku nak aku yg dlu balik..keras hati, keras kpala n xpnah kisah dgan org...rindunya msa 2...huhuhu

alahaiiii susahnya kan bila jd mcam ni...mna la diri aku yg 2...kalo aku nak cari balik agak2 leh jumpa x??? erkkk

bole kot?????

emmm xda jwapan tuk soklan 2 skang... tapi aku nak usaha jugaklah... mcam 2 manusia beza bila tgok aku dlu n aku skang....

i will try...insyaAllah :)

Wednesday, 28 September 2011

ICT

24 hb...best bangat sih...tersangat enjoy dgan kwan2...mlepak d ICT...thanks veri2 much lah kwan2...:)













sweet memory with my fren...i'll never 4get it :)

Sunday, 25 September 2011

hari yg ceria :)

moning blogg...eh..eh...dah pkul 2...kalo g2 slamat evening lah my blog..xsdaq dah ptang...perlu mandi..perlu mandi tapi slepas siapkan entry kali ni..hehe...today mak kol pg2 buta..tkezut dgn bunyi tepon 2 last2 bgun jgak la aku..dgan mamai aku ckap dgn mak...da stat dah bising dia kes aku bgun lewat tapi mak...orang keletihan taw smalam..balik kul 3..ICT punya pasal..kekekeke

dah puas dengar ceramah mak yg pnjang lbar 2, lastly mak gtaw aku 1 bnda yg mmg aku pon tkejut...mak ckap dia mengandung...erk..aku diam..pas2 tnya balik..mak ckap apa td??kakak xdengaq la..mak ckap mak mngandung...mak aiiiiiiiiiii...melompat aku dengaq brita 2...Ya Allah...tekezut den...aku bakal dapat adik????cubit pipi...auchhh!!!! sakitlah..cubit skali g..mmg sakit..huhhu..aku bkal dapat adik...bestnya makk...rasa mcam nak jerit kuat2 tapi pagi2 buta kang xpasal2 kna sekeh dgn housemte kang...tapi td pon aku mmg dah tjerit2 da pon...kekeke


rezeki Allah bg sapa sangka..huhu..tapi mak risaukan aku lagi...besalahnya aku g crita kat mak smua masalah aku kat cni sblm ni..kalo aku taw mak mngndung xdanya aku nak cta sgala mcam masalah aku yg boleh buat mak susah hati..tapi aku xpandai nak berahsia apa2 yg jadi kat aku dari mak...sori mak...pahni org xcta dah taw...org xnak mak susah2 hati...ksihatan perlu djaga taw...

mak pon xgtaw sapa2 pon agy pasal ni..dia ckap biarlah dlu tuk smntra..nnti dah smpai msa dia akan gtaw lah..tapi dia risaukan adik bongsu aku skang.. mmg budak 2 mnjanya aku xtaw nak ckaplah... aku taw dia xkan boleh tma org baru yg bakal gantikan tempat dia xlma agy..hihihi...adik..adik.. mnja bebenor kau ek... neway 2 msalah kcik ja.. pandai2 la pjuk dia nnti lpas dia setelkan exam dia...hehe


hari ni aku bsyukur sgt2 atas berita gembira ni...smoga khadiran org baru nnti akan mnjadikan kluarga aku lebih bahagia... dah lma aku xdapat adik..paling last tme aku umur 5 tahun dlu...3 beradik jela katakan...sket sgt..huhu.. doaku smoga Allah melindungi mak n baby 2. smoga kedua2nya sentiasa berada dalam keadaan sihat...aminn (senyum smpai ke telinga) wink..wink.. hik3

p/s mnx2 la baby kali ni kembar...aku suka bangat dengan kembar2 ni... smoga doa aku ni dimakbulkan

Friday, 23 September 2011

kebahagiaan yang sementara

dear blog...22 september...skali lagi aku diuji...apalah nasib aku ni...kdg2 aku rasa mcam aku kuat ja nak hadapi smua ni tapi kdg2 2 aku rasa mcam lemah sgt2...kdg2 aku rasa mcam aku ni mmg xdtakdirkan utuk dapat kbhagiaan kot n kdg2 aku tpker jgak mybe dosa aku terlalu bnyak n ni lah cara Allah nak hapuskan dosa2 aku tu...ohhh hati...kau tenanglah dlam mghadapi smua dugaan ni....mak!! really need u now tapi akak xleh cta smua ni kat mak...xmau mak risau.. syg mak :(


n kepada ma fren yg bersama aku d saat aku down sgt2 smalam, ucapan terima kasih xterkata atas sokongan kawan2 smua...tanpa sokongan kwan2 smua xmungkin aku akan sekuat dan setenang ini....smua ni x akan sesekali aku lupakan n Allah saja yg boleh balas jasa kwan2 smua...ieka qiela, mis nad nadieya n mis kia...aku bsyukur Allah kurniakan aku kwan2 yg sentiasa ada dgn aku tme susah dan senang...really luv u ollss... :)

kepada si dia yg menjadikan aku sebegini, sesekali saya xletakkan kesalahan ke atas diri kamu seorang...saya insan yg bnyak sgt kelemahan dan mungkin kelemahan saya inilah yang membuatkan kamu mengambil keputusan sebegini..saya xtahu apa salah saya yg sbenarnya dan juga xtahu sbb kamu buat smua ni, tapi sya x akan sesekali mndesak kamu utk bgtau apa yg terjadi...sya dah anggap smua ni sudah slesai n x ada apa yg perlu diugkitkan lagi....


utuk terus berkawan 2, biarlah masa yg tentukan segalanya... 


n juga tuk sesapa yg merasakan kemenangan dsebabkan hubungan ni sudah ptus, terima kasih yg x terhingga aku ucapkan...dan jugak tahniah sbb dah bjaya buat aku sedih..


buat sahabat2 lain yg menyokong, mmg xada kata lain yg boleh aku ucapkan melainkan terima kasih yg xterhingga... nasyha zakaria.. aku rindu ang sgt2 ngah... ang dok jauh dgan aku..kalo x msti ang org 1st aku cari tuk dengaq masalah aku ni..neway, i'm always pray 4 ur happiness.. n to izzati sobri..aku taw ang pon sudah bnyak masalah hidup skang kan... aku xmau tmbhkan beban tuk ang..neway syg peluk cium ang long..luv u..


to adam, nisah xtaw cmana adam boleh rasa ksedihan yg nisah tanggung skang ni..bila nisah sgt2 perlukan smeone dia sntiasa ada.. neway thanks pnjamkan telinga tuk dengar masalah nisah... :)


4 smeone, thanks tuk kata2 smangt smalam... i'm really appreciate it :)

n to diri aku sendiri, beranikanlah diri utuk terus mendapatkan kebahagiaan yg diredhaiNya.. pesan mak, kebahagiaan milik org yg sabar.. 


Ya Allah.. kau kuatkanlah diriku ini dalam menghadapi smua dugaan ini.. kurniakanlah hati yg tenang kepadaku dalam mengharungi segala dugaan ini...




ada org 2 cakap dia nak ini budak xmatured n kemetot perlu menjadi manusia yg tabah....

s
e
b
a
b







dia ada kwan2 yg sweet    bangat..
 yg sntiasa bsama sy tme susah n senang..
n dia juga kata Allah sntiasa brsma hmbanya yg xpnah lupa kpadaNya.
thanks ye awak sdarkan diri saya ;)




slamat tinggal kenangan :)



ini budak akan tetap berusaha mencari kbahagiaan hakiki...









Sunday, 18 September 2011

jalan2 d hujung mnggu

dear bloggggg..urgghhhhh tersgtlah mengantok ini pagi...kelas plak xda..apa lagi mnyambung tdolah aku smpai mtahari menyacak atas kpala..taw kat bonda mati aku...bising yg x ada penghujungnyalah..kekeke...sori yer bonda...ari ni orang xda keja nak buat...so tdolah yg jd kejanya..hehehe

neway cuti hujung minggu ni pada awal 2 tersgtlah boring..yelah jumaat cuti hari m'sia 2, sabtu, ahad n isnin aku xdop kelas....mmg boring sgt2lah terperap kat bilik ni..huhu..tapi yg boleh lah jd kejanya sabtu lepas aku with my kak long dpat merasa makan knduri kat tempat org neh..hehehe...xsangka ada jugak org yg sudi jemput kami p knduri depa padahal xknal sgt pon...kekekee...


hik3....otw balik dari knduri dgn kak long


n ari ahad kmarin tnpa dirancang aku p meronda ronda smpai ke mlam di slangor nun....dapat chance tgok kl dari atas bukit 2...aduhhh sukanya aku p tempat2 yg tnang2 g2 n tgok pmndgn2 cam2.cantik...cantik....tentiu veli much tuk org yg bwak eden ke sna :) kalo nak harapkan aku pegi sndiri xkan smpai bila2 pon..huhu..aku xtaw langsung tmpat2 kot area ni..kalo d kedah aku taw la..kekeke ...n smpai ke umah je smalam aku trus zzzzZZZZzzzz smpai ke pagi.... ;)


like lah tempat ni :)


pnat sih memanjat tangga..dgn perut lapar..huhu




hmm dslr lum smpai msa nak beli agy...bantai jela kmera enset ni...


Saturday, 17 September 2011

tawaf 1 blog

moning dear....ari ni aku tlepas sbuh doh....xdak org kejut mcam kat umah..huwaaaa rindu bonda lah..jub..jub...neway 4get it 4 a while bub aku nak ceciter pasal mlam aku yg sgt kesedihan....aku dgn roomate klaparan yg amat bangat..huhuhu...susahnyaa idup kat kawasan bahtera ni...adoiiiii

bukan apa...malu kami ni sbenornya xbtempat kot..kami still baru kat kawasan ni...xtaw plak keadaan kawasan ni bila awai malam ja pnuh dgn manusia2...xsama mcam di kZ dlu...pkul 8mlam g2 mana la ada org trun ramai2 kat cafe mcam skang ni...tapi kat cni start dari kdai bwah umah aku ni smpai lah aku ngan roomate pusing 1 bangunan kdai ni, satu kdai mkan pon kami xsinggah...punya la malu dgn org...adoiiii pa la nak jadi dgn kami ni....last2 nasik kukus kat kawasan gelap 2 la jadi makanan kami...

malang lagi perut aku xleh tmer mkanan yg pelik2 sket bg aku...dah mula lah dia meragam...last2 mlam 2 2,3,4 kali aku keja ulang g toilet...n satu hal agy dalam mamun2 aku g toilet kol 4 pagi 2 aku tkejut bila dengaq buah nangka jatuh...dari mana dtg bunyi 2???huhuhu..ahhh abaikan....n then sok pagi tme nak mandi pesal la aku asa sakit sgt bhagian pinggang aku ni...n aku rewind balik apa yg jadi smalam upa upanyaaaa.....huuuuuuu ;(



aku dgn roomate!!!



xbest la dok cni tanpa siput d sisi...xleh nak bjalan merata- rata.. ;(

Thursday, 15 September 2011

semester ketiga aku

finally..huh..jmpa gak aku dgn lne tenet ni...smingguan menunggu( ayat perosak bhasa) barulah ari ni kita bertemu kembali..ewahhh...emm cmana ek semester 3 ni??awal mngu ni xda apa yg best pon cuma....hehehe dapat berjumpa dgn kwan2....stelah 4 bulan xjmpa.suka..suka ^_^..n sem ni aku sudah mula mnyewa..da xdok kolej dah..maknanya perlu berdikari lagi n lagilah d cni ye dop...


n kuliah awal mngu ni masyaAllah..xdapat dgmbarkan dgn kata2..keh3..bukan apa..kmalasan aku ni dah mmg d thap yg kritikal dah..tapi perlu kugagahkan jua demi segulung ijazah...huhuhu...dan kehidupan kembali ke bentuk asal..maknanya bila aku dtg je tanjung malim ni....aku smestinya perlu bhadapan dgn masalah yg aku tgalkan sem lpas..nak bercerita ke org aku asa serba salah..perlu ka aku bebankan org dgn msalah2 aku yg xpnah2 slesai ni...tapi cmana pon aku ttp bersyukur dgn apa yg aku ada skrang...aku akan berusaha jga hati org2 yg penting dlam idup aku n akan hargai org2 2 smpai bila2....


emm apa agy ek...haaa sem ni jgak sem aku berseorangan..sbbnya kelas2 aku dah xsma dgn kwan2 aku yg lain dah..sdihnyaaa..huhuhu...tapi jmpa jugak kawan2 baru yg utk kali ptama aku tgok oke je...xtaw lah depan2 nnti cmana...dan semasa g kampus apabila aku berjalan berseorangan...semestinya aku akan tnjukkan muka toya n xdak perasaan aku kat smua org..lntak la nak kata aku sombong ke apa ke...yg penting aku senang...n dia sntiasa ada bersama aku skang ni even aku tgah susah or snang wpun pngai aku ni yg slalu je mnyakitkan ati org kan..



n khidupan stakat ni oke....(mmg bg aku sntiasa oke wpun da betimbun msalah dalam pala otak ni)...xpe..yg pnting idup kna njoy...msalah kalo boleh slesai aku slesai..kalo xleh aku tgalkan g2 je...n mngu ni terasa kerinduan yg teramat sgt ke bonda tapi lum smpai msa utk pulang agy...tgu yer bonda...


dah klewatan bebenor da ni...perlu tdoq dah...babai :)









motif gambaq ni ----> ntah
tapi yg aku taw aku suka tgok pkok2 hijau bila hati aku tgah serabut...nitez2

Wednesday, 7 September 2011

menara sesawang sawang..keh3

menara sesawang sawang???pkbnda la 2 kan..hiksss....apa pon nma dia aku ltak juz tgok kat ayat 1st tu ja..yg blkang2 2 abaikan....so, kiranya kali ni psal mnara lah ctanya...yg aku ltak sesawang sawang 2 pon aku xtaw pekehenya..tapi yg aku taw aku nak cita lawatan smbil blajar aku n d gang ke menara sesawang sawang ni (menara alor star lahhh..adoiii)...


sbnornya ni bukan lwatan bdak2 skolah bukan jgak rombongan cik kiah...ni rombongan cik joyah...hiksss...xdak lah..sbnaqnya tetiba ja tegerak ati aku n kwan2 nak sngah ke mnara ni...dah seharian kami meronda d as tu, n xtaw pa lagi tmpat yg boleh lepak, so tetiba ja mta tertengok kat mnara aloq staq 2...gpon seingt aku last aku nek mnara ni tme drjah tiga dlu kot....bru skali aku nek so kali ni pe slhnya aku p lawat mnara 2 agy kan dgn my geng2 siput..keh3....



watch out!!!!!!




:)



terjumpa si hijan n paling tkejut bila dpt taw dia dah kawin...



frenship nver die


saya yg kgemukan itu...ohhh sohai ##





Saturday, 3 September 2011

bila kami beraya

kmarin barulah sempat aku nak kuar beraya kat umah kwan2...sgt sibuk raya ini dgn maslah2 yg mmg mngarut!!!huh...xmo pker...xmo pker...okeh neway raya dgn mber2 kmarin mmg best..xsmpat nak g mraya bnyak2 umah pon sbb ralit mnyembang punya psal.lily suhaili n nasyha zakaria...sdap2 kuih ampa jamu k aku 2...haha...n to wan syami...len kali blajaq buat aiq 2...trok bebenor tetamu kna jadi bibik kat umah ang..tapi mee kuah mak ang mmg terbaik lah..n to jurugambar xbertauliah azril shahidan len kali beli kmera canggih2 ket bru cun ket gmbor 2..ahakzzz...izzati sobri..ang sibuk p mraya umah farid kamil no long..xmai raya umah aku pon..uhukk..kmarin aku xsmpat g nak meraya dgan ang..nnti insyaAllah aku smpai umah ang..k lalink ;)










Thursday, 1 September 2011

selamat bertunang my dear kezen ;)

selamat bertunang utuk kak ngah tersayang..n mudah2 an ikatan ni smpai ke jinjang pelamin yer..bhagia tgok spupu2 berbahagia dgn pasangan masing2...jom usha2 gmbar yg sempat diambil :)






babai ;)

Wednesday, 31 August 2011

selamat hari raya

hai mr blog...da lma x update story...sibuk ngan persiapan raya..neway story 4 dis tyme smemangnyalah pasal raya 2011....n skang ni adalah raya aku sambut kali ke 20..yeszaaa....udah besar lorh...as usual raya 1st mmg xsempat lah aku nak meronda n merempit g umah kengkawan...sibuk dgn tetamu n kwan2 yg dtang..pnat bangat sihh..dari pagi smpai mlam xbenti2...tapi still epi bub raya yg meriah gitu...tapi kali ni sedih laa..bju raya aku xsempat nak siap makkk....huk3...beraya dgn bju lmalah jwabnya...tapi xpe..ceq xkisah..bju pelanggan msti diutamakan yer bonda...gmbor family pom xsempat nak ambik...xpelah...knangan raya 2011 mmg akan aku ingt smpai bila2..smile ^_^



sahabat2 lama...



geng2 yg dah bkerjaya..ewahhh



bole jadi bapak2 budak dah depa ni..hikss ^_^



mekasih tuk smua sahabat2 yg mai buat kecoh kat umah aku raya aqi 2...ampa mmg terbaik lah    ^-^

Monday, 15 August 2011

kenapa perlu marah??

haluuuu my blog...meet u again :)..mlam ni kerajinan utuk menulis itu terbit....dan jari jemari ini ringan2 sahaja selepas bebuka tadi.perut ja yg berat...blurppp kenyang..hihihi...okeh...straight 2 the main topics...kenapa perlu marah???kenapa asanya eh???perlukan kita marah??n apakah kesannya bila kta lepaskan marah kat org???specially yg rapat dgan kita?? baikkah??heheh...suma soklan ini aku pon xtermampu nak jwab...sbbnya smua orang ada alasan tersendiri kan knapa kita marah...n cara masing2 mlepaskan marah 2 pon mcam2 jenis......ada orang marah dengan memaki hamun..mcam2 pkataan kuar yg snonoh, xsnonoh smua ada lah.....ada orang marah dengan mendiamkan diri saja..ada orang bila marah dia juz menangis sahaja sbb dia xmampu nak lepaskan marah kat orang yg buatkan dia marah 2...ada jugak orang marah smpai berasap kepala( sapa la 2 ek)..hehehe...n mcam2 lagilah cara orang mlepaskan marah masing2...


tapi bagi aku...asanya kalo kita marah pada thap yg kritikal sgt pon...xperlulah smpai kuar perkataan yg xsnonoh n tengking2 mcam orang ikal akal...nmpak sgat sahsiah kita 2 d thap mna d mata orang...juz kalo dah xboleh nak pendam perasaan marah 2..apa kata kita lpaskan d thap yg sederhana udah la..tahu kita ni bukan manusia sempurna n sesabar Rasulullah S.A.W kan..xpayah lah nak mrah2 smpai satu kampung dengor..malu siot!!!kdg2 kna pkerkan juga perasaan org yg dmarah 2..ksalahan sbesar mna pon kita xtahu dia sengaja ataw x kan...so, pe kata bila kita mrah cer try g ambik wuduk...kan air itu mampu memadamkan api...ewahhh(pndai lak ko ea nisah mengajor orang)...2 yg ustaz slalu cter kat aku lah..hik3...law xmampu agy duduk n xmampu agy baring kan..tapi kalo kita d tgah2 jalan xkannya kita nak baring d c2 jugak ye dop??ahha..pe kata kalo marah sgt kat orang 2, kita try jauhkan diri dari org yg kita mnympah 2...dpat ugak meghalang rasa mrah 2...(nnti kita try sma2 ek..bkesan ataw x)..neway pepon yg aku merapu ni..as a conclusion dia bagi aku marah2  xsalah..perlu jugak marah..kalo xlpaskan marah 2 asa sakit dada plak nnti..tapi kalo mrah 2, biarlah berpada2 ek....;)(kenyit mata sket kat sape yg bca entry ni smpai abis)hihihi


p/s sebenornya entry mlm ni aku tulih sbb tertengok 1 peristiwa kat bazar ptang td..kuar g beli juadah bebuka ngan ayah aku n then tpandang 1 insiden bila mna mmat macho ni malu besor sbb pak cik sorang ni tengking dia depan org ramai...sbbnya dia terlanggar pak cik 2  n habis berterabur mkanan yg diowang beli 2..mmg xleh nak mkan dah la mkanan 2..2 sbb pak cik 2 mrah..mmg slah mamat ni jalannya xtengok ke depan...mata dok pusing kiri kanan (tgok awek cun dok berniaga kot asanya)..hehehe..tapi pak cik sorang ni bertempik kat dia Ya Allah..tekezut jugak aku mndengornya..suara dia mngalahkan sora smua org yg ada kat bazar 2...siap org yg tgok insiden 2 pon kna mrah skali..yelah...dah dia cari publisiti murahan kan..mananya org xtengok..huk..n mamat sorang ni muka dia masa 2...cian jugak aku nengok..ilanglah kemachoan dia pada petang itu sbb kna marah dgan pak cik 2..hik3...cian..cian...




da tejumpa 1 link ni sesuai jugak lh dgn entry mlam ni..cumil..cumil...tapi tenet lmbap yg amat..xdapet eden nak meng'uplod'....k, tata :)

Saturday, 13 August 2011

kasih...benar kasih.. :) (;

cakk!!!hehe...tetiba je tingat kat cik blog ini...kerajinan utuk menulis tetiba je ada dis nite...sbb apa ek..emmm mybe dah abis xdak keja nak buat da kot..boring bangat sih dok umah sorang2 ni...huhu...n today, duit aku kuar agy..masuknya x..asik kuaq memanjang je selama 3 bulan lebih aku dok umah..hehhe..apa lagi kalo bukan sbb gila novel aku nih....n kali ni. KASIH BENAR KASIH tajuknya..hahaha.n mknanya btmbhlah smpanan BUKU ILMIAH aku ni..da bekotak..nak recycle syg bangat bha..law jual lagi aku sayang..so, biar je besusun kat lam bilik ni...bior tikus mkan..KASIH BENAR KASIH...hmmm..nengok cover dia cun melecun je katun depan 2 n  aku jugak minat novelis ALEEYA ANEESA ni..'eh..eh..kite sme nme lah..u aleeya aneesa...i anis aneesa..huhahuhaha' nnti bole kot i jadi novelis tkenal cam u.....iyakkkk dushhh!!!!...STOP dreaming nisahh!! karangan satu page pon lum tentu kau boleh habiskan taw..ni nak tulis novel beratus ratus muka surat plak...blog ni pon smpai besawang baru kau jengah...huh...




 sepi tanpa cinta..novel bekurun dahhh..tapi sbb my bestie nasyha zakaria minat sgt ngan si fakrul 2, so aku belikan jugak lah tuk dia simpan...peluk la fakrul ang ni ngah oooiii..n novel si pompuan cumil itu sgt best owh...musti hbiskan ini mlam jugakkk..hoho



p/s novel ini n yg lma2 smua 2 bila aku xdak duit kdg2 2 asa camnak jual jekkkk..(mcam la laku..wekk) :p

..... .....  .................   ............(apa 2??)
xtaw apa nak merepek dah...babaii...



Saturday, 30 July 2011

ahlan wasahlan ya ramadhan ^_^

yahoooo...posa kali ni aku bole bpuasa d umah...beza ngan thun sblum ni..hmpir sbulan kna bebukak posa dgn kwan2 d TM nun...ada jugak sedihnya bub xleh nak bukak posa dgn bonda n ayah d umah tapi cmana pon ada jugak epinya bkak posa dgn roomte, pika, housemte, intan n tika n ada jugak kdg2 india 2org 2 bkak skali..wakakaka..n x lupa jugak my jiran yg skali 2 dtg umah n bebuka bramai2...tetiba rindu plop..uhuk





tyra n farah my jiran sem 1 n 2 :)





                                      
housemte, tyka yg sentiasa cari gaduh dgn aku...ari2 ada je aku naik hangin dgn pngai dia 2..papepon jap je angin 2..ahakzz.tapi kalo tme bek, mmg bek bebenor..hak3






pika yg sntiasa mnjerit dgn aku, teman aku mkan n bebukak posa dgn aku dlu..miss u veli2 much la dear..sem depan ko bkan roomte i dah, ok..ahakzz


..neway 4get it 4 a while bub aku nak share sikit ilmu dgn sesapa yg bca entry aku nih..pasal puasa lah..aku terbaca dlam satu buku pe ntah n tertarik dgn sisipan 2..ceq xingt lorh tjuk bku 2..cta pasal bonus2 yg kita dapat spnjang bulan ramadhan yg berkat nih..bukan bonus biasa2 tapi bonus khas yg Allah S.W.T bg kat umat Nabi Muhammad S.A.W yg berpuasa...okeh trus k bonus2 tersebut:

  • bau mulut org yg berposa lbh wangi drpd kasturi d sisi Allah
  • para malaikat pula beristighfar utk mereka sehingga berbuka
  • Allah memperindah syurgaNya setiap hari dan berfirman: ' Hampir2 hamba-hambaKu yg soleh akan dicampakkan pelbagai kesukaran dan penderitaan lalu kembali kepadamu.' maksudnya mereka sanggup bersusah payah di dunia demi kbahagiaan di Akhirat..g2 lah agaknya
  • syaitan2 pula x dlepaskan mcam bulan2 yg lain
  • mereka juga akn mndapat keampunan pd akhir mlam..

so, utuk diri aku dan juga yg lain2, sma2lah kita memperbnyak amalan kita d bulan Ramadhan ini..aggaplah ini Ramadhan terakhir kita dan kita mungkin x akan berjumpa Ramadhan lagi pda tahun hdapan...(ciplak ayat ustaz..hihihi) ^_^



neh amek ni..buat muhasabah kita bersama!!!
( ini pon aku ciplak yg owg punya)copy paste..hahaha


hari raya hari kemenangan
hari kesyukuran dilimpahi kemuliaan
di lipatan seni mehnah Ilahi
ada maksud murni yg lebih hakiki

pada nafsu yg dilentur lapar dahaga
pada fikiran disinar wahyu dan sabda
pada hati bersih di Solat Tarawih
apakah semuanya telah dimilik

puasa mengajar erti ketabahan
menghadap ujian berlandaskan iman
puasa perisai yg sgt maknawi
penyingkap Hijab antara hamba dan Ilahi..

p/s ckuplah stakat ni..xlarat nak taip dah..

n lastly dengrkan lgu ini...
selamat mnymbut ramadhan al- mubarak ^_^


sgt suka ini lagulah ^_^






Wednesday, 27 July 2011

be ourself

smalam layan ana lulu n tetiba je aku tertarik dgn 1 sttement nora danish...dia ckap dia xkisah apa org kata dgn pakaian dia g2 asalkan dia selesa n boleh buat dia epi...dan itulah dirinya yg sbnornya..ngeh3...i double triple like dat sttement coz itu dah tnjukkan bhawa kita masing2 ada cara n identiti masing2 kan..xpayah nak hipokrit ataw meniru identiti org lain..sbb cara pkaian kita, cara percakapan kita, cara kita mmbawa diri menunjukkan diri kita adalah unik walaupun pelik bagi orang lain apabila melihatnya...ewahhh..so, be ourself, okay :)






lulu suka bunga mtahari...nah amek ni..lebih kurang bunga matahari lah ini kan..^_^

Tuesday, 7 June 2011

nak kawinnnn!!!!

6hb jun..sedap gop tarikh 2..emm mngingtkan aku kat smone yg xda kaitan ngan aku dah skang ni..hoho..tapi 6hb jun kali ni bkan cta da kna ngena ngan dia tapi ari pak sdara i yg paling spoting kawin lorhh...xsangka dia dah jadi laki owg...nak gelak guling2..wink..wink.....sory paksu..hohoiii..neway epi wedding day 2 u..tema ala2 pink g2...sesuai dgn kak ira..eh..eh..maksu ira tapi wrna 2 mmg xsesuai lgsung tuk paksu yg tuttt...erk...hahaha...tgok rja shari ni buatkan aku tngin cepat2 nak kawin..tapi...dgn sapa eh??sapa yg sudi jadi laki aku weh...agkat tgan..hoho tapi bila gtaw mak, awal2 agy dah kna luku kpala..mak ni xspoting arh..tapi i taw luku2 mnja je 2 kan..kan..hahaha...knduri mmg njoy arh bub tma org bru lam fmly tapi mlmnya periuk blanga awat ceq kna basuh...waaaaa...letih...zzzZZzzzz..jom tgok gmbor paksu pakai pink...auwwww g2...hak3



paksu yg malu2 kucing..


selamat datang..selamat...selamat..





gmbor paling skima bersama2 kwan2 i..kak ann n kiot



sajikan muka yg keletihan..zzzz