my followers

Sunday 11 December 2011

bukan mudah tapi xmustahil :)

assalamualaikum...
moning blog :)
already 4.30 a.m..
n still xleh tdoq..gggrrrr..
wat happen??
huhu


actually habit aku yg lma dah kembali...
habit tdoq lepas mgrib..
n then bgun tgah pagi2 buta..
tme org nyenyak tdoq..
knapakah sebegitu??
heee...
berSEBAB :)
tapi 4get 'bout this...
entry kali ni...
still xtaw jugak apa motif..
juz aku tulis apa yg aku rasa :)


kehidupan aku...
bangun pagi nmpak mka kawan dlu...
kuaq bilik.. nmpak muka kawan jugak..
g kampus...jumpa kawan lagi...
masuk dewan kuliah..nmpak kwan lagi...
n then cam2 lah seterusnya...
sbb kita hidup d sni hidup dgan kawan...
kalo d rumah boleh la ada mak ayah kan...
so, as conclusion sbahagian besar hidup kita ni dihabiskan bersama dgn kawan2...


tapi musykil...
aku musykil...dan musykil lagi...
dengan someone or some people...
or anybody....
bila mana depa boleh ja khianati kawan depa kan..
in short words kawan mkan kawan lah...
aku sgat kesian tgok org yg dapat makhluk ni sbgai kawan...
why??
sbbnya bg aku org mcam ni spatutnya xlayak dipanggil kawan...
xlayak dianggap sebagai kawan...
xlayak langsung
sgt xlayak!!!...emo plak aku ni ek..heee


okeh,,,bcakap sal kawan ni..
tngat pesan ayah..
simple ja...
xpanjang bjela mcam mak..hehehe
biasalah 2...mak saya sgt bnyak bckap...
xmcam ayah...
okeh pesanan dia ----> dushhhh!!!!


hidup xbermakna tanpa kawan...
tapi hidup lagi xbermakna
kalo kita xboleh jd kawan yg baik utk kawan kita...


okeh...simple...
smpai aku pon xleh nak fham apa yg dia kata..
biasala jenis lmbat pick up skit...
n jenis xmkan nasihat..
tapi lma2 aku dah boleh pk apa yg ayah ckap 2...


bukan mudah nak cari kawan yg baik...
dan bukan mudah juga nak jadi kawan yg baik...
so, kalau nak kawan yg baik...
jadikanlah diri kita seorang kwan yg baik dlu...
n kalau xboleh jadi kwan yg sgt baik...
jgan la jadi kawan yg sgt jahat...
okeh....


pesanan utk diri aku...
n utk sesapa yg ikhlas menerima pesanan ini...
sekian terima kasih :)


jika kejahatan dibalas kejahatan..
itu adalah dendam..
jika kebaikan dibalas kebaikan..
itu adalah perkara biasa..
jika kebaikan dibalas kejahatan..
itu adalah zalim..
jika kejahatan dibalas kebaikan..
itu adalah mulia dan terpuji :)


No comments:

Post a Comment