my followers

Wednesday 23 November 2011

hati menangis siapa yang tahu

assalamualaikum..


la tahzan...jgan bersedih...kata2 semangat ..masih mampu menunjukkan wajah yg ceria, wajah gembira n berlakon seolah tiada apa2 yg terjadi tapi...


'hati menangis siapa yg tahu'

perkenalan yg xdrncang...persahabatn yg xpnah disedari dan perhubungan yg xpnah diduga...aku trima..bhagia..sgt membahagiakan....bersyukur mempertemukanku dgannya... mmberi 1 kehidupan baru...1 semangat baru untuk aku melupakan yg lama...melupakan si dia yg ku pnah anggap x akan ada pengganti....

dia mampu menggantikan semua itu....
dia mengajar aku erti ketabahan..
dia mengajar aku erti bersabar...
mengajar aku erti bersyukur..
dan juga mengajar aku untuk menghargai apa yg ada d hadapanku skarang...

namun...
sememangnya aku tahu...
akan ada dugaan yg menimpa..
akan ada halangan d tgah jalan..
bahagia tidak kekal selamanya...
aku tahu semua itu...
tapi aku tidak pernah menyiapkan diri utk menghadapi smua itu...
aku leka dgn nikmat kebahagiaan yg smntara...

tapi...
aku juga tahu Allah S.W.T sentiasa ada...
sentiasa bersama kita...
sentiasa mendengar luahan dan rintihan kita...
asalkan d masa senang kita x pnah melupakanNya..
dan aku bersyukur ketika ini..
hatiku menangis tapi Allah mmbantu aku mengubatinya dgn ayat2 Al- Quran..
hati merintih tapi disedarkan diriku utk terus bersolat..
mendekatkan diri kpadaNya...
dan air mataku menitis seusai memohon doa kepadaNya..

aku xdapat mengatakan diriku tabah...
perit yg dihadapi bila mana rahsia ini disimpan kukuh di dalam hati..
ingin diluahkan bersama kawan2..
tapi xtermampu...
hanya mampu meluahkan kepadaNya..
membuatkan aku berasa sedikit menghargai ketabahan yg ada pd diri yg tampak lemah ini...

dia ada tapi bukan di sisiku...
syg itu wujud tapi aku xdapat meluahkannya..
biarlah aku dianggap buruk..dianggap teruk melakukan sebegitu..
asalkan niat baik aku Allah mengetahuinya...

dan sekarang...
teruskan dgn kehidupan..
teruskan mencari kebahagiaan..
teruskan mencari kejayaan..
kerana aku sentiasa berpegang pd kata2 ini..

'kalau ada jodoh, kita akan berjumpa lagi nnti' :)

p/s sgt bahagia tgok percintaan selepas perkahwinan....
      harap aku mampu membuat sedemikian :)


  

No comments:

Post a Comment