my followers

Friday 18 November 2011

yang tersirat xsma dgn yg tersurat ;)

assalamualaikum..

dear blog..lmanya xketemu sma kamu...sedikit kerinduan terasa..sbb d sni aku mluahkan sgalanya..asal ada  msalah je aku cari ini belog...sentiasa setia bersamaku :)

kehidupan yg sgt berwarna warni..ada warna hijau, biru, putih, jingga dan ada jugak yg hitam...tapi yg hitam itu tidak sedikitpon mencacatkan warna2 lain..sbaliknya lebih menjadikan ianya cantik dan pelbagai. ..yg hitam itu akan jadi cantik jika kita pandai bermain dengannya..tapi sekiranya silap langkah, yg hitam itu akan menghilangkan warna2 yang lain...so, be careful.. :)

tapi dalam kehidupan, sebagai hamba yang lemah, kdang2 ada kekhilafan yang dilakukan sehingga warna yang hitam itu bisa mencacatkan warna2 yang lain...ada kelemahan yang terlihat dalam mencorakkan hidup dengan warna yang pelbagai itu.. kelemahan di mana sering kali merungut terhadap ujian yang ditimpakanNya.. sering kali bertanya 'mengapa aku yang diuji sedemikian ini?'..walhal tidakkah diketahui ujian inilah yang akan menguatkan diri dan menjdikan diri itu semakin matang...ujian inilah yang dapat menetapkan iman seseorang dan menentukan kekuatan iman yang ada dalam diri seseorang?

namun.. dalam ketabahan dan senyuman yang diukirkan, tidak siapa tahu apa yang tersirat melainkan Yang Maha Esa... dalam senyuman dan gelak tawa yang ditunjukkan, ada bahagian hati yang terluka..terlalu sakit dan tidak setabah yang disangkakan...gelak tawa dan senyuman itu akhirnya bertukar menjadi air mata yang xhenti2..namun, air mata itu bukan tnda lemah..tetapi menjadi ubat untuk aku terus kuat dalam menempuh hidup yang sgt pendek ini.. :)

xmampu utk sentiasa tersenyum sedangkan hati sedang menangis..
not strong enough.. :\
Ya Allah..plezz gve me strength 2 face all this..

No comments:

Post a Comment